Poradnia logopedyczna
Mowa zajmuje szczególne miejsce w rozwoju dziecka, gdyż jest jedną z najważniejszych kompetencji człowieka. Problemy związane z mową wpływają lub łączą się z innymi aspektami rozwoju. Znajdują one także swoje odbicie w relacjach rówieśniczych dziecka, w kontaktach z rodziną i środowiskiem jak i w osiąganych przez nie wynikach w nauce.
W naszej Poradni prowadzimy diagnozę i terapię logopedyczną oraz neurologopedyczną dla dzieci (w tym również najmłodszych pacjentów – niemowląt), młodzieży i dorosłych.
Oferta Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Kompleksowej obejmuje:
- Diagnozę i terapię dzieci i młodzieży:
- z wadami wymowy (dyslalia)
- z opóźnionym rozwojem mowy
- z alalią i niedokształceniem mowy o typie afazji
- upośledzonych umysłowo (oligofazja)
- z zaburzeniami słuchu
- jąkających się (niepłynność rozwojowa, jąkanie wczesnodziecięce)
- z mózgowym porażeniem dziecięcym, z zaburzeniami napięcia mięśniowego (dyzartia)
- z zespołami genetycznymi
- z trudnościami w pisaniu i czytaniu (dysleksja rozwojowa).
- Diagnozę i terapię dorosłych:
- z wadami wymowy (dyslalia)
- po udarach, urazach czaszkowo-mózgowych, usunięciach guzów mózgu (afazja)
- jąkających się
- z dysfunkcjami aparatu wykonawczego mowy, czyli mięśni warg, języka, podniebienia, gardła, krtani oraz przepony, głównie w zespołach neurologicznych (dyzartria)
- z zespołami otępiennymi
- z zaburzeniami głosu
W Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Kompleksowej stosujemy holistyczne podejście zarówno w diagnostyce logopedycznej jak i terapii logopedycznej. W pracy wykorzystujemy najnowsze metody i techniki, wiedzę oraz doświadczenie, uwzględniając jednocześnie indywidualne potrzeby, możliwości oraz zainteresowania Naszych pacjentów. Odpowiednio dobieramy techniki stymulacji rozwoju mowy, czy terapii zaburzeń mowy, tak aby uzyskać jak najlepszy efekt. Zajęcia prowadzimy z wykorzystaniem atrakcyjnych metod, ciekawych gier i zabaw, oraz pomocy dydaktycznych. Dzięki temu każde spotkanie jest interesujące, a tym samym bardziej efektywne.